środa, 1 maja 2013

Po ciąży – ćwiczenia na brzuszek czy bielizna modelująca



Niedawno na jakimś portalu internetowym przeczytałam wywiad z Jessica Alba, która jest matką dwójki dzieci. Nikomu oczywiście nie muszę mówić, ze dziewczyna ma idealne ciało. Zgodnie z tym, co powiedziała w wywiadzie idealną sylwetkę po drugiej ciąży zachowała, dlatego, że od 6 miesiąca ciąży do trzech miesięcy po porodzie nie zdejmowała z siebie bielizny modelującej. Bielizna ta podobno uchroniła ja przed rozstępami, zwisającym brzuchem i odpowiednio wymodelowała sylwetkę.

Jednak jak to jest, z tym ściskaniem się pasami po porodzie? Na allegro można znaleźć wysyp pasów poporodowych, które maja pomóc w powrocie do dawnej sylwetki. Jednak od niejednego lekarza można usłyszeć, że pasy te zamiast pomóc mogą zaszkodzić, ponieważ rozleniwiają one mięśnie brzucha i nie wracają one tak szybko do formy jak powinny.
Podobno najlepiej zakładać pas dwa tygodnie po porodzie, jednak dla dziewczyn po cesarskim cięciu nie jest on zalecany, ponieważ może utrudnić gojenie się rany, do której nie ma odpowiedniego dopływu powietrza.

No cóż, ja pasa nie stosowałam, ale jak same możecie zobaczyć moja sylwetka przed rozpoczęciem ćwiczeń miała wiele do życzenia.  

Dlatego moja rada jest następująca, jeżeli kusi Was, aby zakupić taki pas, to zróbcie to. Ale wprowadźcie również ćwiczenia. Sam pas nie przyniesie cudów, jeżeli odpowiednio szybko nie będziecie ćwiczyć. Tu macie przykładowe ćwiczenia, jakie możecie wykonywać w czasie połogu. 




Sama ich nie robiłam i żałuje, choć z drugiej strony zaczęłam ćwiczyć dużo później, a i tak doszłam do sylwetki sprzed ciąży

Dodatkowo zaopatrzcie się w jakiś dobry kosmetyk, dzięki któremu skóra będzie elastyczna i nie będzie wiotczeć, zostawiając nieładny wałek.

Oczywiście zaprzestańcie ćwiczeń jak tylko poczujecie się źle, najwidoczniej Wasz organizm potrzebuje odpoczynku, a nie wysiłku.

Jednak o odpowiednią sylwetkę po porodzie warto walczyć, dla samej siebie, dla tego, aby podobać się otoczeniu. Podobno w Polsce norma jest, że kobieta po każdym porodzie nabiera 2 dodatkowe kilogramy, w stosunku do wagi wyjściowej. Czyli dwójka dzieci to 4 dodatkowe kilogramy na wadze, a trójka 6 kg.

Proponuje ustalenie innego kryterium – po każdym porodzie dwa kilogramy mniej niż przed zajściem w ciąże. Oczywiście kryterium tylko dla tych bardziej puszystych mam. Jak Wam podoba się takie założenie, żeby po ciąży wyglądać lepiej niż przed?

I to nie za sprawą cudownych pasów odchudzający i modelujących, za których reklamę Jessica Alba dostała pewnie kupę kasy, a za sprawą samozaparcia i ćwiczeń.





5 komentarzy:

  1. Jessica ma przpiekne ciało nad którym oprócz niej, zapewne pracuje masa specjalistów. Twoja zmiana jet imponująca i godna podziwu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy blog. Jeśli ktoś chciałby przeczytać coś więcej o zdrowiu lub 6 Weidera zapraszam do mnie Smakuj Poczuj Doznaj

    OdpowiedzUsuń
  3. Obserwuję Twój blog! I mocno Ci kibicuję! Jest EKSTRA!!
    Dieta , ćwiczenia! PILATES - zajrzyjcie na mojego bloga! Polecam najmodniejsze i najbardziej skuteczne treningi! PILATES, TRX, BOOTCAMP, BALLET-BARRE, CROSSFIT (ten pali tkankę do 36h po treningu-DZIAŁA!!!) oraz dużo Jilian Anderson, Ewy Chodakowskie i najmodniejsze treningi GWIAZD! Alby , Natalie Portman, Victoria's Secret Angels! - Trenuje z moimi dziewczynami na siłowni! I to daje efekty! ZAPRASZAM;-) :

    http://modnecialo.blogspot.com/

    Vika!

    OdpowiedzUsuń
  4. ja nosiłam majtki z pasem obciskowym i zdecydowanie dają rezultat ale łącznie z ćwiczeniami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O kurde! Dzięki, że jesteś! Właśnie dostałam motywacji żeby zrzucić brzuszek ciążowy:))) Jutro siadam i czytam całego Twojego bloga bo dziś za późno Cię znalazłam:]

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...